14
Exploration of A Priori or Truth
정혜욱 HyeUk Chung
Hongik University / Republic of Korea
Descartes' methodology, which views the capacity to discern between truth and falsehood as an attribute of reason, even blurs the distinction between a priori and truths—an ambiguity that persists in the current era of AI. Rather than possessing truth, the pursuit of truth underscores the importance of novel inquiries within the given context
정혜욱 HyeUk Chung
Hongik University / Republic of Korea
Descartes' methodology, which views the capacity to discern between truth and falsehood as an attribute of reason, even blurs the distinction between a priori and truths—an ambiguity that persists in the current era of AI. Rather than possessing truth, the pursuit of truth underscores the importance of novel inquiries within the given context
13
Traditional Korean Old House
차수정 SuJoung Cha
Mokpo National University / Republic of Korea
This fashion art transforms traditional Korean hanbok to add a modern beauty against the backdrop of a traditional Korean old house.
The work was created by fusing photographs taken at an old house in Kangjin, Jeolla Province, with costumes created using the 3D Simulation program. The costumes were made by fusing the traditional Korean color of danjeong with a dress transformed into a modern dress in a form reminiscent of a sculpture. The materials used were a fusion of traditional silk satin and the texture of silk organza.
한국의 전통적인 고택을 배경으로 한국의 전통적인 한복을 변형하여 현대적인 아름다움을 가미한 패션 작품.
전라도 강진의 고택을 촬영한 사진에 3D Simulation program을 활용하여 제작한 의상을 접목하여 제작된 작품이다. 한국의 전통적인 단청의 색상을 현대적으로 변형한 드레스에 조각보를 연상시키는 형태로 접목하여 의상을 제작하였다. 소재는 전통적인 실크 사틴과 실크 오간자의 질감을 접목하였다.
차수정 SuJoung Cha
Mokpo National University / Republic of Korea
This fashion art transforms traditional Korean hanbok to add a modern beauty against the backdrop of a traditional Korean old house.
The work was created by fusing photographs taken at an old house in Kangjin, Jeolla Province, with costumes created using the 3D Simulation program. The costumes were made by fusing the traditional Korean color of danjeong with a dress transformed into a modern dress in a form reminiscent of a sculpture. The materials used were a fusion of traditional silk satin and the texture of silk organza.
한국의 전통적인 고택을 배경으로 한국의 전통적인 한복을 변형하여 현대적인 아름다움을 가미한 패션 작품.
전라도 강진의 고택을 촬영한 사진에 3D Simulation program을 활용하여 제작한 의상을 접목하여 제작된 작품이다. 한국의 전통적인 단청의 색상을 현대적으로 변형한 드레스에 조각보를 연상시키는 형태로 접목하여 의상을 제작하였다. 소재는 전통적인 실크 사틴과 실크 오간자의 질감을 접목하였다.
12
protect the green
천즈이 Chen Ziyi
Pukyong National University / Republic of Korea
Based on the theme of combating desertification, the design combines drought with green, and reserves a piece of green tree to show that if the earth continues to dry, even this piece of green will disappear sooner or later.I hope that we can do everything we can to protect the earth's green.
천즈이 Chen Ziyi
Pukyong National University / Republic of Korea
Based on the theme of combating desertification, the design combines drought with green, and reserves a piece of green tree to show that if the earth continues to dry, even this piece of green will disappear sooner or later.I hope that we can do everything we can to protect the earth's green.
11
Traditional Multicolored Paintwork on Wooden Buildings
최서령 Seo Lyung Choi
Hanyang University / Republic of Korea
Dancheong is a multicolored pattern on traditional Korean wooden buildings. This piece uses the motif of Dancheong to decorate a square shape.
단청은 우리나라 전통 목조 건물에서 여러가지 색으로 무늬를 장식한 것이다. 이 작품은 단청의 무늬를 모티브로 정사각형 모양을 꾸민 것이다.
최서령 Seo Lyung Choi
Hanyang University / Republic of Korea
Dancheong is a multicolored pattern on traditional Korean wooden buildings. This piece uses the motif of Dancheong to decorate a square shape.
단청은 우리나라 전통 목조 건물에서 여러가지 색으로 무늬를 장식한 것이다. 이 작품은 단청의 무늬를 모티브로 정사각형 모양을 꾸민 것이다.
10
Brush at Cell Cloning
최서윤 Su Yoon Choi
Ewha Womans University / Republic of Korea
It presents digital printing felt work with the motif of "extended cell brush touch." At a time when the variant coronavirus is spreading around the world, we identified it as an image shown when expanding animal and plant cells under a microscope from an enlarged replica of the brush touch. It is used to express felt as if giving new life to each strand of fiber. Just as the fibrous cells that make up our bodies form small units to form aggregates and form organisms, we looked at the fibers that make up the fabric on the same line.
"확장 세포 붓 터치"를 모티브로 한 디지털 프린팅 펠트 작업을 선보인다. 전세계적으로 변종 코로나 바이러스가 퍼져나가고 있는 현 시점에 브러쉬 터치의 확대 복제한 이미지에서 동식물 세포를 현미경으로 확대할 때 보여지는 이미지로 동일시 하였다. 그것을 이용하여 펠트를 표현하는데 마치 한 올 한 올의 섬유에 새로운 생명체를 부여하듯 표현하였다. 섬유를 일차적으로 "세포"들의 집합으로 간주하여 세포와 같은 작은 단위의 섬유들이 모여 조직화된 군집을 이루고 그 군집들은 직물이라는 더 큰 조직망을 형성한다. 우리의 몸을 이루는 섬유세포들이 작은 단위를 이루어 집합체를 만들고 유기체를 형성하듯 직물을 이루는 섬유를 이와 동일 선상으로 바라보았다.
최서윤 Su Yoon Choi
Ewha Womans University / Republic of Korea
It presents digital printing felt work with the motif of "extended cell brush touch." At a time when the variant coronavirus is spreading around the world, we identified it as an image shown when expanding animal and plant cells under a microscope from an enlarged replica of the brush touch. It is used to express felt as if giving new life to each strand of fiber. Just as the fibrous cells that make up our bodies form small units to form aggregates and form organisms, we looked at the fibers that make up the fabric on the same line.
"확장 세포 붓 터치"를 모티브로 한 디지털 프린팅 펠트 작업을 선보인다. 전세계적으로 변종 코로나 바이러스가 퍼져나가고 있는 현 시점에 브러쉬 터치의 확대 복제한 이미지에서 동식물 세포를 현미경으로 확대할 때 보여지는 이미지로 동일시 하였다. 그것을 이용하여 펠트를 표현하는데 마치 한 올 한 올의 섬유에 새로운 생명체를 부여하듯 표현하였다. 섬유를 일차적으로 "세포"들의 집합으로 간주하여 세포와 같은 작은 단위의 섬유들이 모여 조직화된 군집을 이루고 그 군집들은 직물이라는 더 큰 조직망을 형성한다. 우리의 몸을 이루는 섬유세포들이 작은 단위를 이루어 집합체를 만들고 유기체를 형성하듯 직물을 이루는 섬유를 이와 동일 선상으로 바라보았다.
9
Add-on Shower
최웅 Woong Choi
Seoul National University of Science and Technology / Republic of Korea
The Add-on Shower attached to the side of the basin allows the disabled and the elderly to sit on the toilet and take a shower conveniently. It also can be installed in various situations and spaces apart from the basin. The User pulls the shower and fixes it in a comfortable position with both hands-free on the toilet. For the convenience of various users, the stick can be extended twice.
최웅 Woong Choi
Seoul National University of Science and Technology / Republic of Korea
The Add-on Shower attached to the side of the basin allows the disabled and the elderly to sit on the toilet and take a shower conveniently. It also can be installed in various situations and spaces apart from the basin. The User pulls the shower and fixes it in a comfortable position with both hands-free on the toilet. For the convenience of various users, the stick can be extended twice.
8
Fake News Viruses
최원재 Wonjae Choi
Dankook University / Republic of Korea
Fake news viruses are viruses that infect the mind across the human brain and body. Although this virus has no effect on social activities in the early stages of infection, it is not easy to determine whether it is infected because it is invisible through various communication media used by people. However, after the infection of the fake news virus progresses and a certain period of time, it leads to mental death. And every time a new medium emerges, the virus is transforming and mutating into a more deadly virus. So far, no vaccine has been developed to prevent this, but traditional treatments can be used as the only treatment. The treatment should be as far away from the new medium as possible, with mental stability and plenty of sleep. Also, meeting and communicating with people is the only way to prevent infection of this virus.
가짜뉴스바이러스는 인간의 뇌와 신체를 아우른 정신을 감염시키는 바이러스입니다. 이 바이러스에 감염 초기에는 사회적 활동에 아무런 영향을 미치지 않지만, 사람들이 사용하는 다양한 소통 매체를 통해 눈에 보이지 않아 감염 여부를 쉽게 판단할 수 없습니다. 그러나 가짜뉴스바이러스에 감염이 진행되고 일정 시간이 지나면 사람을 정신적 죽음에 이르게 합니다. 또한 새로운 매체가 등장할 때마다 이 바이러스는 변형되어 더욱 치명적인 바이러스로 돌연변이를 일으키고 있습니다. 현재까지 이를 예방할 수 있는 백신은 개발되지 않았지만, 전통적인 치료방법이 유일한 치료법으로 사용될 수 있습니다. 그 치료법은 정신적 안정과 충분한 수면과 함께 새로운 매체와 가능한 멀리 떨어져 있어야 합니다. 또한 사람과 만나서 소통하는 것이 이 바이러스의 감염을 예방할 수 있는 유일한 방법입니다.
최원재 Wonjae Choi
Dankook University / Republic of Korea
Fake news viruses are viruses that infect the mind across the human brain and body. Although this virus has no effect on social activities in the early stages of infection, it is not easy to determine whether it is infected because it is invisible through various communication media used by people. However, after the infection of the fake news virus progresses and a certain period of time, it leads to mental death. And every time a new medium emerges, the virus is transforming and mutating into a more deadly virus. So far, no vaccine has been developed to prevent this, but traditional treatments can be used as the only treatment. The treatment should be as far away from the new medium as possible, with mental stability and plenty of sleep. Also, meeting and communicating with people is the only way to prevent infection of this virus.
가짜뉴스바이러스는 인간의 뇌와 신체를 아우른 정신을 감염시키는 바이러스입니다. 이 바이러스에 감염 초기에는 사회적 활동에 아무런 영향을 미치지 않지만, 사람들이 사용하는 다양한 소통 매체를 통해 눈에 보이지 않아 감염 여부를 쉽게 판단할 수 없습니다. 그러나 가짜뉴스바이러스에 감염이 진행되고 일정 시간이 지나면 사람을 정신적 죽음에 이르게 합니다. 또한 새로운 매체가 등장할 때마다 이 바이러스는 변형되어 더욱 치명적인 바이러스로 돌연변이를 일으키고 있습니다. 현재까지 이를 예방할 수 있는 백신은 개발되지 않았지만, 전통적인 치료방법이 유일한 치료법으로 사용될 수 있습니다. 그 치료법은 정신적 안정과 충분한 수면과 함께 새로운 매체와 가능한 멀리 떨어져 있어야 합니다. 또한 사람과 만나서 소통하는 것이 이 바이러스의 감염을 예방할 수 있는 유일한 방법입니다.
7
Space Renewal
하숙녕 Sooknyung Ha
Sangmyung University / Republic of Korea
Myeongwol Elementary School opened on July 23, 1955 as a branch school of Hallim Elementary School, and 101 children graduated in 13 years. It is the old site of learning that nurtured children. However, due to a decrease in the number of children attending, the school was closed on March 1, 1993, and integrated into Hallim Elementary School. As a result of a lot of effort to restore the school as it was 70 years after it was closed in 1993, Myeongwol Elementary School reopened after a long vacation. The space was newly reborn so that you can listen to the sound of wind, birds, and trees in the playground and put them in your heart.
명월국민학교는 1955년 7월 23일 한림초등학교 명월분교장으로 개교하여 13년 동안 101명의 어린이들이 졸업했고, 1968년 본교로 승격된 후 25년 동안 671명의 졸업생을 배출하여 이 고장 어린이들에게 꿈과 희망을 키워주던 배움의 옛터이다. 그러나 취학 어린이가 줄어들어 1993년 3월 1일에 폐교되면서 한림국민학교에 통합되었다. 1993년 폐교 후 70여 년의 오래 된 학교 그대로의 모습을 복원하려 많은 노력을 한 결과, 명월국민학교는 오랜 시간의 방학이 지나고 새롭게 개학을 하게 되었다. 운동장에서 들리는 바람소리, 새소리, 나무소리를 귀로 듣고 마음에 담아 갈 수 있도록 공간을 새롭게 재탄생시켰다.
하숙녕 Sooknyung Ha
Sangmyung University / Republic of Korea
Myeongwol Elementary School opened on July 23, 1955 as a branch school of Hallim Elementary School, and 101 children graduated in 13 years. It is the old site of learning that nurtured children. However, due to a decrease in the number of children attending, the school was closed on March 1, 1993, and integrated into Hallim Elementary School. As a result of a lot of effort to restore the school as it was 70 years after it was closed in 1993, Myeongwol Elementary School reopened after a long vacation. The space was newly reborn so that you can listen to the sound of wind, birds, and trees in the playground and put them in your heart.
명월국민학교는 1955년 7월 23일 한림초등학교 명월분교장으로 개교하여 13년 동안 101명의 어린이들이 졸업했고, 1968년 본교로 승격된 후 25년 동안 671명의 졸업생을 배출하여 이 고장 어린이들에게 꿈과 희망을 키워주던 배움의 옛터이다. 그러나 취학 어린이가 줄어들어 1993년 3월 1일에 폐교되면서 한림국민학교에 통합되었다. 1993년 폐교 후 70여 년의 오래 된 학교 그대로의 모습을 복원하려 많은 노력을 한 결과, 명월국민학교는 오랜 시간의 방학이 지나고 새롭게 개학을 하게 되었다. 운동장에서 들리는 바람소리, 새소리, 나무소리를 귀로 듣고 마음에 담아 갈 수 있도록 공간을 새롭게 재탄생시켰다.
6
Sound of Mieum
한석원 Seokwon Han
Dankook University / Republic of Korea
This poster shows that the systematic excellence and beauty of Hangeul, which consists of syllables reflecting pronunciation and sound, are expressed in Korean composition. It is the fifth letter of the 14 consonants, Mieum, and the characteristics of the two lips that face each other when making a sound are graphically composed by linking sound and visual images.
발음과 소리를 반영한 음절로 구성된 한글의 체계적 우수성과 아름다움을 한글 컴포지션으로 표현하였다. 자음 14개 중 다섯번째 글자인 ‘미음’으로, 소리를 낼 때 마주 붙는 두 입술의 특징을 소리와 시각적 이미지를 연관시켜 그래픽으로 구성하였다.
한석원 Seokwon Han
Dankook University / Republic of Korea
This poster shows that the systematic excellence and beauty of Hangeul, which consists of syllables reflecting pronunciation and sound, are expressed in Korean composition. It is the fifth letter of the 14 consonants, Mieum, and the characteristics of the two lips that face each other when making a sound are graphically composed by linking sound and visual images.
발음과 소리를 반영한 음절로 구성된 한글의 체계적 우수성과 아름다움을 한글 컴포지션으로 표현하였다. 자음 14개 중 다섯번째 글자인 ‘미음’으로, 소리를 낼 때 마주 붙는 두 입술의 특징을 소리와 시각적 이미지를 연관시켜 그래픽으로 구성하였다.
5
Landscape of Life -Invisible
현정아 Jung-Ah Hyun
Seoul Institute of the Arts / Republic of Korea
The drawn shapes look like abstract scenes and are drawn as specific but unknown beings. The form that looks like a neural network is on the one hand the shape of a tree, but in some parts it reminds us of an imaginary bird like a phoenix. This is also the intention to make the phenomena created by life look like a landscape painting. The relationships between various types of screens, backgrounds, and objects are connected to each other, but retain their individual identity.
그려진 형상 들은 추상적 장면처럼 보이기도 하고 구체적인 그러나 알 수 없는 존재들로 그려져 있다. 신경망처럼 보이는 형태는 한편으로 수목의 형상이면서도 어떤 부분에서는 피닉스 같은 상상의 새를 연상시킨다. 이는 생명이 만들어 내는 현상들을 한폭의 풍경화 처럼 보이게 하기 위한 의도이기도 하다. 다양한 형태의 화면과 배경, 대상 사이의 관계들은 서로 이어져 있으면서도 개별적인 독자성을 간직하고 있다.
현정아 Jung-Ah Hyun
Seoul Institute of the Arts / Republic of Korea
The drawn shapes look like abstract scenes and are drawn as specific but unknown beings. The form that looks like a neural network is on the one hand the shape of a tree, but in some parts it reminds us of an imaginary bird like a phoenix. This is also the intention to make the phenomena created by life look like a landscape painting. The relationships between various types of screens, backgrounds, and objects are connected to each other, but retain their individual identity.
그려진 형상 들은 추상적 장면처럼 보이기도 하고 구체적인 그러나 알 수 없는 존재들로 그려져 있다. 신경망처럼 보이는 형태는 한편으로 수목의 형상이면서도 어떤 부분에서는 피닉스 같은 상상의 새를 연상시킨다. 이는 생명이 만들어 내는 현상들을 한폭의 풍경화 처럼 보이게 하기 위한 의도이기도 하다. 다양한 형태의 화면과 배경, 대상 사이의 관계들은 서로 이어져 있으면서도 개별적인 독자성을 간직하고 있다.
4
Subjective Space
홍주희 Ju Hee Hong
Seoul National University / Republic of Korea
To consider architecture through images, not images related to architecture, space was interpreted as a two-dimensional print. The recorded image was an old house in Cheongpa-dong, which did not directly capture the building but tried to capture the mirage of the materiality and architecture of the building that looked like a lump of architecture in memory. Because the perception of static and motionless buildings is subjective and occurs when one approaches the building and fully immerses oneself in the space by passing through it. Therefore, it can be a publication containing the image of the completed space.
건축에 관한 이미지가 아닌, 이미지를 통한 건축에 관해 고찰하고자 3차원 공간을 인쇄지라는 2차원으 해석하였다. 기록된 이미지는 청파동의 오래된 가옥으로 건물을 직접적으로 포착하지 않되 기억 속 건축 덩어리처럼 보이는 건물이 지닌 물질성과 건축이라는 신기루를 포착고자 했다. 정적이며 움직임이 없는 건물에 대한 인식은 우리가 건물에 다가가고, 이를 통과함으로써 공간에 완전히 몰입할 때 생겨나는 주관적 경험이기 때문이다. 이러한 공간을 2차원에 재해석한 프로젝트는 이것으로 완성된 공간의 이미지를 담은 출판물이 될 수 있다.
홍주희 Ju Hee Hong
Seoul National University / Republic of Korea
To consider architecture through images, not images related to architecture, space was interpreted as a two-dimensional print. The recorded image was an old house in Cheongpa-dong, which did not directly capture the building but tried to capture the mirage of the materiality and architecture of the building that looked like a lump of architecture in memory. Because the perception of static and motionless buildings is subjective and occurs when one approaches the building and fully immerses oneself in the space by passing through it. Therefore, it can be a publication containing the image of the completed space.
건축에 관한 이미지가 아닌, 이미지를 통한 건축에 관해 고찰하고자 3차원 공간을 인쇄지라는 2차원으 해석하였다. 기록된 이미지는 청파동의 오래된 가옥으로 건물을 직접적으로 포착하지 않되 기억 속 건축 덩어리처럼 보이는 건물이 지닌 물질성과 건축이라는 신기루를 포착고자 했다. 정적이며 움직임이 없는 건물에 대한 인식은 우리가 건물에 다가가고, 이를 통과함으로써 공간에 완전히 몰입할 때 생겨나는 주관적 경험이기 때문이다. 이러한 공간을 2차원에 재해석한 프로젝트는 이것으로 완성된 공간의 이미지를 담은 출판물이 될 수 있다.
3
Emo-sign
황상준 Sangjoon Hwang
Sungshin Women’s University / Republic of Korea
As part of an effort to break away from the typical conventions in graphic design, I tested the emergence of a third element that arises when two opposing factors clash. A fusion of emoji graphics, which convey emotion, and traffic signs which require rational and precise communication. And in consequence, the unfamiliarity arising from that can be the purpose of this project.
황상준 Sangjoon Hwang
Sungshin Women’s University / Republic of Korea
As part of an effort to break away from the typical conventions in graphic design, I tested the emergence of a third element that arises when two opposing factors clash. A fusion of emoji graphics, which convey emotion, and traffic signs which require rational and precise communication. And in consequence, the unfamiliarity arising from that can be the purpose of this project.
2
Mountain and River
황윤정 Younjung Hwang
Hunan University / China
During the Joseon Dynasty, landscape paintings (sansuhwa) were characterized by capturing the beauty and harmony of nature, as well as the explosive portrayal of boundless landscapes. Joseon-era landscape painters depicted various aspects of nature through concise yet intricate lines and colors, encompassing a profound emotional and philosophical depth within their simplicity. The sentiment and emotion conveyed in Joseon-era landscape paintings resonate even in modern design. Modern design places an emphasis on minimalist forms and concise design principles while also valuing the incorporation of emotion and narrative. From this perspective, the minimalist yet emotional characteristics of Joseon-era landscape paintings can be applied to modern design. Furthermore, these paintings often contain abstract meanings and stories, which have been reinterpreted to align with contemporary contexts.
조선시대 산수화는 자연의 아름다움과 조화, 무한한 풍경의 폭발적인 표현을 특징으로 한다. 조선시대 산수화가들은 간결하면서도 섬세한 선과 색채를 통해 자연의 다양한 모습을 묘사하였으며, 단순함 속에도 깊은 정서와 철학적인 의미를 내포하고 있다. 그리고 조선시대 산수화의 감성과 정서는 현대 디자인에서도 공감받을 수 있는 작품이다. 현대 디자인은 미니멀한 형태와 간결한 디자인 원칙을 중시하면서도, 감성과 이야기를 담아내는 것이 중요한 경향이 있다. 이러한 관점에서, 조선시대 산수화의 미니멀하면서도 감성적인 특성은 현대 디자인에 적용될 수 있다. 또한 산수화는 추상적인 의미와 이야기를 담고 있는데 이러한 의미와 이야기를 현대적인 맥락에 맞게 재해석하여 표현하였다.
황윤정 Younjung Hwang
Hunan University / China
During the Joseon Dynasty, landscape paintings (sansuhwa) were characterized by capturing the beauty and harmony of nature, as well as the explosive portrayal of boundless landscapes. Joseon-era landscape painters depicted various aspects of nature through concise yet intricate lines and colors, encompassing a profound emotional and philosophical depth within their simplicity. The sentiment and emotion conveyed in Joseon-era landscape paintings resonate even in modern design. Modern design places an emphasis on minimalist forms and concise design principles while also valuing the incorporation of emotion and narrative. From this perspective, the minimalist yet emotional characteristics of Joseon-era landscape paintings can be applied to modern design. Furthermore, these paintings often contain abstract meanings and stories, which have been reinterpreted to align with contemporary contexts.
조선시대 산수화는 자연의 아름다움과 조화, 무한한 풍경의 폭발적인 표현을 특징으로 한다. 조선시대 산수화가들은 간결하면서도 섬세한 선과 색채를 통해 자연의 다양한 모습을 묘사하였으며, 단순함 속에도 깊은 정서와 철학적인 의미를 내포하고 있다. 그리고 조선시대 산수화의 감성과 정서는 현대 디자인에서도 공감받을 수 있는 작품이다. 현대 디자인은 미니멀한 형태와 간결한 디자인 원칙을 중시하면서도, 감성과 이야기를 담아내는 것이 중요한 경향이 있다. 이러한 관점에서, 조선시대 산수화의 미니멀하면서도 감성적인 특성은 현대 디자인에 적용될 수 있다. 또한 산수화는 추상적인 의미와 이야기를 담고 있는데 이러한 의미와 이야기를 현대적인 맥락에 맞게 재해석하여 표현하였다.
1
Package design for Ji Kang In
황의진Euijin Hwang
Hanyang University / Republic of Korea
This is a package design for a food product of Ji Kang In. It was re-branded as to show ‘the heart of a farmer who accumulates layers of time and devotion to provide a good food’. It was designed by a direction that can deliver a unique identity and emotion of the farmer.
시간과 정성을 겹겹이 쌓아가는 농부의 마음을 간직한 유일한 기업'이라는 브랜드로 재정의하여 리브랜딩한 지강인의 패키지 디자인입니다.독보적인 정체성과 감성을 전달 할 수 있는 방향으로 패키지 디자인 방향성을 수립하여 디자인되었습니다.
황의진Euijin Hwang
Hanyang University / Republic of Korea
This is a package design for a food product of Ji Kang In. It was re-branded as to show ‘the heart of a farmer who accumulates layers of time and devotion to provide a good food’. It was designed by a direction that can deliver a unique identity and emotion of the farmer.
시간과 정성을 겹겹이 쌓아가는 농부의 마음을 간직한 유일한 기업'이라는 브랜드로 재정의하여 리브랜딩한 지강인의 패키지 디자인입니다.독보적인 정체성과 감성을 전달 할 수 있는 방향으로 패키지 디자인 방향성을 수립하여 디자인되었습니다.